Saturday 20 August 2011

Selamat datang pereka!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Syukur alhamdulillah baru je siap edit blog kedua aku iaitu Artwork.  Idea ni datang waktu petang tadi masa tengah hidung tersumbat.


Tujuan?
Aku nak berkongsi hasil karya lukisan/doodle menggunakan Microsoft Office Excel 2007 kepada korang semua. Bukan hanya berkongsi karya, tapi aku akan sediakan tutorial melukis guna excel. It's easy as abc. Daripada cara paling basic sampailah kepada cara yang lebih complicated.



Kehebatan
Kalau korang rajin search tutorial melukis di youtube, korang akan nampak satu teknik melukis robot menggunakan excel. Aku memang kagum dengan pelukis tu sebab berjaya buat dengan begitu real! Korang taip je "How to draw using Microsoft Excel 2007". Aku ni tak lah sehebat tu tapi sedang berusaha untuk memperbaiki teknik untuk lebih kemas dan cantik. Practice make perfect kan..



Berkongsi karya?
Korang yang berminat nak tempek karya korang disini pun boleh,amat-amat dialu-alukan. Aku akan link the artwork yang diletakkan di sini ke blog korang (the way to promote your arts dengan lebih meluas). 

Ini kira macam alternatif lain untuk bagi yang lain sedar akan kehebatan korang dalam designing. Selain tu,aku memang suka tengok hasil karya yang memang sangat unik. Make sure korang buatlah watermark masing-masing. Aku cuma niat nak share karya aku and your creativity dalam rekaan ni.

Hantarkan karya yang ada watermark anda di ckecikcomeldani@yahoo.com atau di facebook



Sokongan
Harap aku mendapat sokongan korang. Macam aku explain tadi, aku suka sangat dengan design ni. Kita mempunyai bakat dan tahap kreativiti yang berlainan. Perkongsian ilmu tu sangat-sangatlah bagus kan. 



Amaran
Kalau tak suka blog ni dan nak kutuk-kutuk apa yang aku cuba lakukan, senang je. Here is the solution. Please click HERE






share your opinion

2 creative commentators:

NFE. said...

tahniah.gud luck ;)

artwork nurdani said...

@nin : thanks nin! cayang you.keh3

 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free